Tuesday, October 27, 2009

aiyaa

salam dan selamat pagi

huh!!! minggu neyh adalah hari malang wat aku....test, present n asgnment berlambak nk kene settlekan...
ag2 projek micropy stage 3..aku tak buat ag....khamis neyh nk kene demo..adoi... napelah begitu parah skali nk abes sem...huhuhu...

dalam waktu kebizian camneyh pun aku still have tyme to update new post..bkn pe, saje nk ilangkan bosan... padahal jepun aku tak stdy mende ag..lantak ar..janji lulus sudey..hohoho...

sok pagi nk kene bgn awal lak...coz pagi tuh aku ade presentation pasal research..group aku wat pasal plagiarism...topik yg ktowg pilih neyh hangat gak ar n wat owg laen terase terutama yg kuat meniru asgnment or kuiz or projek dan laen2 ag...huhuhuhu....saje nk bagi hangit ag situasi...so, aku skrg ngah pk ayat power utk kuatkan statement ktowg yg plagiat tuh tak elok mane....carry mark tinggi pon bukan hasil titik peluh korang. so, korang tak yah ar nk bangga diri pasal markah korang tinggi..sket pon tak heran...sbnyer, korang dah gunakan seseorang utk kepentingan korang sendiri...paham2 la yer...

bukan senang nk bg hasil kerja yg terbaek kat org laen and tak semudah itu nk berkongsi markah ngan korang...just feel wut they feel if u plagiarize their work...klau korang duk same2 wat then korang tiru takde ar kesah mane coz korang pun berfikir gak..tp klau just nk pinjam n salin balek, aku rase tak gune gak...korang bukan pandai sgt pun...so klau diri tak begitu pandai, stdy ar betol2...discuss ape yg tak paham... g jumpe lecturer ke, member2 ke...neyh ar ade gune member...betul pada salurannyer...same2 dpt ilmu bukan untuk diri sendiri...

think like u ar matured person...
spt yg kwn aku katekan, owg yg ske bergantung pd owg laen cam budak2 ag...tak bley nk survive...cam katak je tunggu serangga dtg bwu nk mkn...btol gak ape yg dye kate...semua neyh bergantung pd diri sendiri...ask ur self..dun blame anyone if u ar not gud enough wit ur brain...huhuh....check la diri tuh k...

aku rase skrg ade gak point yg aku nk ckp sok..takde la gabra mane nanti..tp yg aku cuak, kene speak in english only..huhuhuu...spm setakat dpt 7d jer (GCE O level)..huhuhu..malu wei..tak pro mane bab2 bi neyh...hentam sudey....

k la..aku nk sambung wat keje...
chow!!

No comments:

Post a Comment